Практичний психолог

Паньковець Галина Анатоліївна

Педагогічне кредо:

"Кожен учень - це особистість і в неї треба вкладати знання, уміння і частинку своєї душі"

Життєве кредо:

"Віддай людині крихітку себе, за це душа поповнюється світлом"

 

 

Сторінка психолога

Інформація про психологічну службу

01.11.2017 13:46

Науково-методична проблема, над якою працює школа:

«Шляхи підвищення навчальних досягнень учнів, формування життєво компетентної особистості на основі інноваційної діяльності педагогічного колективу»

Проблема над якою буде працювати психологічна служба школи:

«Створення психологічних умов, які сприятимуть формуванню творчого потенціалу учня»

Мета психологічної служби:

створити сприятливі психологічні умови для розвитку та саморозвитку особистості школярів та педагогів, а також сприяння організації оптимального освітнього процесу

Завдання психологічної служби:

1. Діагностика учнівського та педагогічного колективу;

2. Виявлення проблемних зон серед учасників навчального процесу та психолого-консультативна робота з ними;

3. Профілактична робота задля попередження неконструктивних конфліктів в учнівських та педагогічних колективах;

4. Здійснення заходів на зниження рівня тривожності та підвищення стресостійкості;

5. Забезпечення психологічного обстеження готовності до шкільного навчання дітей 1-го та 5-го класів;

6. Провести профорієнтаційну та профконсультаційну роботу серед випускників загальної школи І-ІІ ст.;

7. Здійснення заходів з профілактики узагальнення у формуванні цінностей здорового способу життя з метою збереження та зміцнення морольного і фізичного здоров'я учнів;

8. Психологічне забезпечення навчання і виховання дітей з особливими потребами, діагностики та відповідної корекційно-розвивальної роботи;

9. Психологічне забезпечення навчання і виховання здібних та обдарованих дітей, діагностики та відповідної розвивальної роботи.

Напрямки роботи практичного психолога на 2017-2018 н.р.

01.11.2017 13:42

  На початку вересня мною був складений річний план роботи на 2017-2018 н.р. Відповідно до якого зміст роботи практичного психолога поділяється на такі напрямки:

1. Психодіагностична робота;

2. Консультативна робота;

3. Корекційно-відновлювальна та розвивальна робота;

4.Психологічна просвіта;

5. Навчальна діяльність;

6. Організаційно-методична робота;

7. Зв'язки з громадськістю.

План роботи практичного психолога на І семестр 2017-2018 н.р.

                                                                               

І. Психодіагностична робота

з/п

Зміст роботи з учнями (дітьми), медпрацівниками, батьками, адміністрацією навчального закладу

Термін проведення

Де і з ким проводиться

1.

Вивчення процесу адаптації першокласників до шкільного навчання; вивчення чинників, які впливають на процес адаптації; спостереження за поведінкою учнів; проективна методика Керна Ірасика

Жовтень

Учні 1-го класу;

в класі

2.

Соціальне дослідження насильства в учнівському середовищі, спостереження. Анкета «Визначення актуальності проблеми насильства та проявів жорстокості серед учнівської молоді»

До 25.11.17.

Учні 5,6,8 класів

3.

Вивчення загальних зон труднощів у адаптації п'ятикласників. Вивчення мотивації методика Лусканова. Анкета на визначення психофізичної, психологічної та соціальної адаптації учнів

До 30.11.17.

Учні 5-го класу;

в класі

 

4.

Анкетування вивчення стану вживання учнівською молоддю наркотичних речовин, алкоголю, тютюнопаління.

До 20.12.17.

Учні 7-9 класів

 
ІІ. Консультативна робота

з/п

Зміст роботи з учнями (дітьми), медпрацівниками, батьками, адміністрацією навчального закладу

Термін проведення

Де і з ким проводиться

1.

Індивідуальні та групові консультації, за запитом адміністрації, вчителів, батьків, учнів

Впродовж семестру

Учні 1-9 класів, в класі, кабінеті

2.

Вирішення особистих проблем учнів. Взаємовідносини в сім'ї, з однолітками, дорослими в колективі(індивідуальні консультації, бесіди)

Впродовж семестру

Учні 1-9 класів, в кабінеті

3.

Допомога у кризових ситуаціях з проблеми: хлопчики-дівчатка (індивідуальні та групові консультації)

Впродовж семестру

Учні 1-9 класів, в класі, кабінеті

4.

Індивідуальні та групові консультації з учнями «групи ризику»

Впродовж семестру

Учні 1-9 класів, в класі, кабінеті

5.

Консультування педагогів з проблем взаємовідносин у колективі, професійних та особистісних питань

Впродовж семестру

.

Педагоги, в кабінеті

6.

Надання допомоги педагогам в організації самоосвіти та роботи з дітьми (індивідуальні та групові консультації)

Впродовж семестру

Педагоги, в кабінеті

7.

Індивідуальні консультації на тему: «Адаптація дітей 6-річного віку до школи»

Жовтень-листопад

Батьки учнів 1 класу, в кабінеті

8.

Ознайомити батьків з особливостями психічного розвитку дитини в період адаптації.

Листопад

Батьки учнів 5 класу, в кабінеті

9.

Консультування, бесіди з  батьками на їх запит з існуючих питань

Впродовж семестру

Батьки учнів 1-9 класів, в кабінеті

10.

Профконсультації старшокласників.

Впродовж семестру

Учні 9, в класі, кабінеті

ІІІ. Корекційно-відновлювальна та розвивальна робота

з/п

Зміст роботи з учнями (дітьми), медпрацівниками, батьками, адміністрацією навчального закладу

Термін проведення

Де і з ким проводиться

1.

Контроль за адаптацією дітей до школи. Спостереження.

Жовтень-листопад

Учні 1класу, у класі

2.

Корекція тривожності (Заняття з елементами тренінгу)

Вересень-жовтень

Учні 5 класу, у класі.

 

 

 

 

 

 

 

ІV. Психологічна просвіта

з/п

Зміст роботи з учнями (дітьми), медпрацівниками, батьками, адміністрацією навчального закладу

Термін проведення

Де і з ким проводиться

1.

Батьківські збори на тему: «Адаптація дітей 6-річного віку до школи»

Вересень-жовтень

Батьки учнів 1 класів, в класі

2.

Батьківські збори на тему: «Адаптація підлітка »

Жовтень-листопад

Батьки учнів 5 класів, в класі

3.

Ознайомити педагогічних працівників з боулінгом в освітньому середовищі.

Листопад

Педколектив, в учительській

4.

Годинна спілкування. Діти-інваліди. Декларація про права інвалідів

Листопад

Учні 2-6 класів

5.

Годинна спілкування «Захист дітей від насильства та жорстокого поводження»

Листопад-грудень

Учні 7-9-х класів

6.

Надавати підліткам інформацію про наркотичні речовини, алкоголь, тютюн; з'ясувати їх уживання та наслідки дії на організм. Години спілкування на тему: «Шкідливий вплив алкоголю на організм людини», «Наркотики – отрута 2 століття»

Впродовж семестру

Учні 7-9 класів, в класі

7.

Дати знання про ВІЛ/СНІД. Виховні години: «Первинна профілактика ВІЛ/СНІД», година спілкування «СНІД – хвороба 2 століття»

Грудень

Учні 6-9 класів, в класі

8.

Участь у роботі педрад, засідань та ін..

Впродовж семестру

Педколектив, в учительській

V. Навчальна діяльність

з/п

Зміст роботи з учнями (дітьми), медпрацівниками, батьками, адміністрацією навчального закладу

Термін проведення

Де і з ким проводиться

1.

Самоосвіта

Протягом року

Практичний психолог

2.

Семінар практикум на тему: «Психологія школяра»:

1.     Булінг – профілактика та корекція;

 

 

Грудень

    

Практичний психолог

VІ. Організаційно-методична робота

з/п

Зміст роботи з учнями (дітьми), медпрацівниками, батьками, адміністрацією навчального закладу

Термін проведення

Де і з ким проводиться

1.

Складання та затвердження річного плану роботи та графіку роботи

До 08.09.17.

Практичний психолог

2.

Звіт про готовність учнів 1-х класів до школи

До 05.09.17.

Практичний психолог

3.

План семінарів з педагогами з педагогами закладу

До 08.09.17.

Практичний психолог

4.

Звіт про проведені заходи з реалізації Комплексної програми щодо підтримки соціальної адаптації та реінтеграції громадян України, які переселилися з тимчасово окупованої території України та районів проведення АТО в інші регіони України на період до 2017 року

До 14.09.17.

Практичний психолог

5.

Звіт про проведені заходи з реалізації обласної цільової програми протидії ВІЛ-інфекції/СНІДу на 2015-2018 н.р.

До 25.09.17.

Практичний психолог

6.

План заходів психологічного супроводу учнів у підготовці до ДПА

До 20.09.17.

Практичний психолог

7.

Звіт про банк даних дітей по соціальним категоріям

До 30.09.17.

Практичний психолог

8.

План заходів «25 днів проти насильства»

До 09.10.17.

Практичний психолог

9.

Фотозвіт заходів до Всесвітнього дня психічного здоров'я

До 10.10.17.

Практичний психолог

10.

Звіт про адаптацію учнів 1-х класів до навчання в школі

До 30.10.17.

Практичний психолог

11.

Звіт про залучення дітей «групи ризику» в гуртковій діяльності

До 03.11.17.

Практичний психолог

12.

Звіт про проведення квесту  з учнями 1-х класів «50 дів у школі»

До 03.11.17.

Практичний психолог

13.

Фотозвіт про проведенні заходи до Дня толерантності (16 листопада)

До 17.11.17.

Практичний психолог

14.

Воркшоп до Всесвітнього Дня дитини 20 листопада (фото звіт)

До 22.11.17.

Практичний психолог

15.

Аналітична довідка про результати соціального дослідження насильства в учнівському середовищі (учні 6-8 класів)

До 25.11.17.

Практичний психолог

16.

Аналітична довідка про проведені заходи з реалізації обласної комплексної програми профілактики правопорушень та боротьби зі злочинністю на 2016-2020 рр. 

До 30.11.17.

Практичний психолог

17.

Звіт по адаптації учнів 5-х класів

До 30.11.17.

Практичний психолог

18.

 Аналітична довідка про проведені заходи щодо протидії торгівлі людьми на період до 2020 оку

До 03.12.17.

Практичний психолог

19.

Воркшоп до Міжнародного Дня прав людини 10 грудня (фотозвіт0

До 12.12.17.

Практичний психолог

20.

Звіт про проведені заходи з реалізації Комплексної програми щодо підтримки соціальної адаптації та реінтеграції громадян України, які переселилися з тимчасово окупованої території України та районів проведення АТО в інші регіони України на період до 2017 року

До  15.12.17.

Практичний психолог

21.

Аналітична довідка за результатами вивчення стану вживання учнівською молоддю наркотичних речовин, алкоголю, тютюнопаління серед учнів 7-9 класів.

До 20.12.17.

 

Практичний психолог

22.

Звіт про проведення профілактичних та просвітницьких заходів (шкідливі звички) для учасників НВП

До 20.12.17.

Практичний психолог

23.

Звіт про проведення ігрового марафону з учнями 5-х клаів «Станція – 5 клас»

До 20.01.18.

 

Практичний психолог

24.

Аналітична довідка за результатами діагностики суїцидальних тенденцій учнівської молоді (7,8 класи)

До 30.01.18.

Практичний        психолог

25.

Організація самоосвіти. Відвідування бібліотек

Протягом семестру

Практичний психолог

26.

Підготовка лекційного матеріалу для проведення просвітницької роботи з учнями, батьками, вчителями.

Протягом семестру

Практичний психолог

27.

Ведення журналу щоденного обліку роботи

Протягом семестру

Практичний психолог

28.

Ведення протоколів діагностичного обстеження класу/ групи

Протягом семестру

Практичний психолог

29.

Ведення протоколів індивідуального діагностичного обстеження

Протягом семестру

Практичний психолог

30.

Ведення протоколів індивідуальної консультації

Протягом семестру

Практичний психолог

VІІ. Зв'язки з громадськістю

Зміст роботи з учнями (дітьми), медпрацівниками, батьками, адміністрацією навчального закладу

Термін проведення

Де і з ким проводиться

1.

Відвідування сімей з членами навчальної комісії (Консультації, бесіди)

Протягом семестру

Батьками

2.

Відвідування органів громадської влади та громадського самоврядування (Консультації, бесіди)

Протягом семестру

 

 

Інформаційний куточок для батьків

                                                             

 

Поради для батьків:

1.     Щоб установити довірливі стосунки з дитиною та зберегти їх:

 • Не переривайте дитину, не кажіть, що ви все зрозуміли, не відвертайтесь, поки дитина не закінчила розповідати, інакше кажучи, не давайте їй приводу тривожитись через те, що вас мало цікавить те, про що вона каже.

 • Не ставте забагато запитань.

 • Не примушуйте дитину робити те, до чого вона не готова.

 • Не примушуйте дитину робити що-небудь, якщо вона втомилась, засмучена.

 • Не вигадуйте для дитини багато правил — вона перестане звертати на них увагу.

 • Не виявляйте підвищеного занепокоєння з приводу неочікуваних стрибків у розвитку дитини чи деякого регресу.

 • Не порівнюйте дитину з жодними іншими дітьми.

 

2.     Десять заповідей для батьків:

 • Не чекай, що твоя дитина буде такою, як ти, чи такою як ти хочеш.

 • Не чекай від дитини плати за все, що ти для неї зробив. Ти дав їй життя, як вона може тобі віддячити? Вона дасть життя іншому, той - третьому, і це незворотний закон подяки.

 • Не зганяй на дитині свої образи, щоб у старості не їсти гіркий хліб. Бо що посієш, те й пожнеш.

 • Не стався до її проблем зверхньо. Життя дане кожному, і, будь упевнений: дитині важко не менше, ніж тобі, а може й більше, оскільки в неї немає досвіду.

 • Не принижуй!

 • Не забувай, що найважливіші зустрічі для кожної людини - це зустрічі з дітьми. Звертайте більше уваги на них - ми ніколи не можемо знати, кого ми зустрічаємо в дитині.

 • Не картай себе, якщо не можеш зробити чогось для своєї дитини. Картай — якщо можеш, але не робиш. Пам'ятай: для дитини зроблено не достатньо, якщо не зроблено всього.

 • Дитина - це не тиран, що заволодіває усім твоїм життям, і не тільки плід плоті і крові. Це та дорогоцінна чаша, яку життя дало тобі на збереження і на розвиток творчого вогню. Це розкріпачена любов матері і батька, в яких буде рости не «наша», «своя» дитина, а душа, дана на збереження.

 • Умій любити чужу дитину. Ніколи не роби їй того, чого не хотів би, щоб робили твоїй.

 • Люби свою дитину всякою - не дуже талановитою, невезучою, дорослою. Спілкуючись з нею, радій тому, що дитина - це свято, яке поки що з тобою.

 Пам'ятайте:

 • Якщо дитину постійно критикувати - вона вчиться ненавидіти.

 • Якщо дитина живе у ворожнечі - вона вчиться агресивності.

 • Якщо дитину висміють - вона стане замкнутою.

 • Якщо дитина зростає у докорах - формується почуття провини.

 • Якщо дитину підбадьорюють - вона починає вірити в себе.

 • Якщо дитину хвалять - вона вчиться бути вдячною.

 • Якщо дитина зростає в чесності - вона вчиться бути справедливою.

 • Якщо дитина живе у безпеці - вона вчиться вірити людям.

 • Якщо дитину підтримують - вона вчиться цінувати себе.

 • Якщо дитина живе у розумінні і доброзичливості - вона вчиться знаходити любов у цьому світі.

 

 

Завжди пам'ятайте: ми виховуємо дітей власним прикладом, системою власних цінностей, звичним тоном спілкування, ставленням до праці та дозвілля. І, навіть, тоді, коли ми не помічаємо, наші діти спостерігають за нами і вчаться бути такими, як ми.

 Коли ти думав, що я не дивлюсь...

 Коли ти думав, що я не дивлюсь, я побачив, що ти повісив мій перший малюнок на стіну, i я захотів намалювати ще один.

 Коли ти думав, що я не дивлюсь, я побачив, що ти годуеш бездомного котика, i я подумав, що добре піклуватися про тварин.

 Коли ти думав, що я не дивлюсь, я побачив, що ти печеш мій улюблений пиpiг, i я зрозумів, що навіть мале може бути особливим.

 Коли ти думав, що я не дивлюсь, я чув як ти молився, i я пoвipив в те, що існує Бог, з яким можна поговорити будь-коли.

 Коли ти думав, що я не дивлюсь, я відчув, як ти поцілував мене перед сном, i я відчув себе коханим.

 Коли ти думав що я не дивлюсь, я побачив, як сльози капали з твоїх очей, i я зрозумів, що іноді буває боляче, й це нормально – плакати.

 Коли ти думав, що я не дивлюсь, я побачив, що тебе турбує мое життя, i я захотів стати тим, ким маю стати.

 Коли ти думав, що я не дивлюсь, я дивився … та захотів подякувати Toбi за все те, що ти робив, коли думав, що я не дивлюся.